? ??????????????March of The Dandelions? ????? ?????? ???Rating: 4.8 (5 Ratings)??11 Grabs Today. 1729 Tot
al Grabs. ??????Get the Code?? ?? ?????When I Fall Again? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??10 Grabs Today. 819 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Green Spring? ????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, June 25, 2008

Holiday Agong Mei 2008



Sempena cuti umum Keputeraan Agong 7 Mei 2008 lepas..kakakku bertandang ke rumah sewa kami di Johor Bharu. Bertemankan Arif dan Ika (anak-anak buah), Dik Na serta kawan baik aku MeeG selaku 'pemandu pelancong' bertolak dari Shah Alam jam 10 malam 6 Mei 2008. Makluman kedatangan mereka sebenarnya sejak awal April lagi. Hasrat mereka berkunjung ke rumah sewa baru kami akhirnya tercapai di samping menghabiskan hujung minggu sesi cuti sekolah. Lebih kurang jam 12 malam mereka tiba di rumah kami..

Aku dan isteri sudah berkira-kira untuk membawa mereka ke tempat-tempat menarik di Johor. Yang terlintas di kepala adalah Kota Tinggi dan Danga Bay. Di pagi 7 Mei 2008 hujan turun agak lebat. Kami yang sudah bersiap untuk keluar terpaksa menangguhkan sekejap sementara hujan reda. Anak-anak buahku tidak sabar untuk berjalan terus 'berkelah' di rumah. Pak sedara dia pun ikut samalah. He he he....Nak keluar atau tak nak keluar...?"Kat sini jer kot hujan lebat...kat Kota Tinggi tak hujan pun..." MeeG menyedapkan hati kami. Kita hanyalah merancang...tidak tahu apa keputusanNya.

Jadi, kami terus bertolak dari Taman Teratai menuju ke destinasi...sepanjang perjalanan hujan saja. Sekitar tengahari kira-kira jam 1...kami sudah berada di Felda Air Tawar (yang ke berapa entah aku lupa, Air Tawar 3 ke 4 atau 5). Perancangannya kami mahu tuang minyak di Petronas di simpang menuju ke Desaru tu tapi minyak kat stesyen tu habis pulak..Takpe kami teruskan jugak....Sampai jer di tepi laut Tanjung Balau tu...suasana cerah dan bercahaya matahari. Tidak seperti yang kami sangkakan.