? ??????????????March of The Dandelions? ????? ?????? ???Rating: 4.8 (5 Ratings)??11 Grabs Today. 1729 Tot
al Grabs. ??????Get the Code?? ?? ?????When I Fall Again? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??10 Grabs Today. 819 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Green Spring? ????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, June 3, 2008

Menghitung Hari...

Aku terus tertunggu-tunggu sebarang panggilan atau sebarang surat berkaitan jawatan baru itu. Tapi nampaknya hampa. Sememangnya tidak dapat aku membohongi diri aku bahawa aku memang teruja untuk bekerja di sana. Bukan bermakna aku tidak suka bekerja dengan Kak Ida. Aku memang senang bekerja dengan Kak Ida. Tapi sampai bila aku boleh bertahan di sini...? Aku perlu membuat suatu langkah agar aku dapat menghirup suasana baru yang lebih terjamin. Ya semua orang perlukan sesuatu yang terjamin. Jika aku terus 'berkontrak' di sini..suatu hari akan berakhir juga tempohnya. Sekejapan masa saja tempoh kontrak yang dilalui berlalu dengan begitu pantas...yang penting pengalaman kerja yang dicedok sepanjang tempoh itu jangan sekali dipandang remeh. Terdapat signifikansinya setiap kerja yang dilakukan.

Hari ini tidak banyak kerja yang perlu aku lakukan. Sekadar memantau perjalanan penetap masa di reaktor utama dan menyediakan bekalan air sisa tekstil sintetik seperti biasa. Selebihnya aku menyelak blog Prof. Muhd Kamil. Seronok aku membaca dan coretan beliau. Setakat yang aku baca hingga sekarang, catatannya lebih kepada usaha beliau melancarkan buku Travelog Haji:Merentas Sempadan Iman nya. Begitu sekali rupanya kesungguhan beliau. Alhamdulillah aku berjaya memilikinya dan aku sudah pun membacanya. Untuk pertama kali aku membacanya, pandangan pertama aku terhadap tulisan beliau adalah 'Eh..dia ni...menunjuk-nunjuknya....dah pergi haji tu sudahlah....'. Itu adalah impresi pertama aku. Tapi selepas beberapa ketika, bacaan aku pun beranjak dari bab ke bab yang seterusnya, betapa, barulah aku sedar tujuan utamanya beliau menulis pengalaman beliau di dalam buku tersebut. Aku memohon ampun dariNya. Semoga catatan pengalaman beliau itu terus berguna untuk semua yang membacanya.