? ??????????????March of The Dandelions? ????? ?????? ???Rating: 4.8 (5 Ratings)??11 Grabs Today. 1729 Tot
al Grabs. ??????Get the Code?? ?? ?????When I Fall Again? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??10 Grabs Today. 819 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Green Spring? ????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, June 1, 2008

Tamat Kontrak?

Hmmm....Sepatutnya tamatla sudah kontrak aku dengan Kak Ida 31 Mei 2008 (Sabtu) semalam. Tetapi memandangkan aku masih belum menerima Surat Tawaran Jawatan kerja yang ditunggu-tunggu, nampaknya aku perlu (diperlukan) terus berada di bawah kontrak vot 79137 sehinggalah aku menerima surat tersebut dengan rasminya.....Dan semalam...seperti yang telah aku rancangkan, aku datang untuk 'melunaskan' kerja-kerja terakhir aku. Tapi nampaknya tidak begitu. 1 Jun 2008..aku datang meninjau makmal seperti biasa dan aduhai....memang aku diperlukan. Bekalan air sisa pewarna sintetik sudah habis..dan aku perlu menambahkan dan memastikan cukup sampai esok hari. Wah...ini boleh di'claim' ni.... Tak kisah la sebab aku belum lagi menyerahkan surat penamatan kontrak aku kepada ketua projek....Lagi pula Kak Ida sudah aku maklumkan situasi yang aku hadapi sekarang dan dia pun memahami. Terima kasih Kak Ida...

Dan semalam juga aku ke Giant membeli-belah bersama Linda isteriku. Sebenarnya tujuan utama aku untuk 'survey' harga kasut keselamatan. Pertama sekali kami ke Jusco Tebrau....Jumpa la satu kasut Camel dengan harga RM139...Wow! agak murah dan memang dalam bajet aku....Tapi aku mengambil keputusan untuk tidak membelinya dahulu sehinggalah aku betul-betul menerima surat tawaran tu nanti. Lagipun harga tu akan kekal begitu hingga 16 Jun nanti...Harap aku masih ada peluang. Bukan apa...aku bimbang juga....takut dah terbeli kasut tu nanti, surat tu pulak tidak aku terima gara-gara masalah 'background checking' yang sedang dilakukan oleh pihak industri. Aku ingatkan perkara tu kecil saja...tapi memang serius nampaknya. Hinggakan Dr. Zaharah pun perlu merujuk aku sendiri untuk membuat pengesahan bahawa aku pernah bekerja dengan dia. Tapi insyaAllah tidak ada masalah....En Aklam sendiri pun sudah memaklumkan aku yang memang aku sudah diterima. En. Aklam memang akan jadi ketua utama aku. Segala laporan perlu melaluinya. Itu yang aku dapat tahu serba sedikit tentang dia. Ketua kedua aku Mr. Sara....Aku harap aku dapat bekerja dengan baik untuk kedua-dua orang tersebut.

Dan semalam juga selesai dan selamat sudah majlis pertunangan abang aku Lan dengan Kak Zai di Lumut Perak. Keputusannya pada 15 Ogos 2008 insyaAllah akad nikad akan diadakan dan majlis persandingan esoknya 16 Ogos 2008....Hmmmm....Majlis kenduri sebelah Kelantan belum ditetapkan tarikhnya tapi menurut Lan minggu kedua cuti sekolah bulan 11 2008....InsyaAllah aku akan cuba mana yang boleh...Kita merancang Allah sahaja yang menentukan.

0 comments: